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여기 우리들의 신학
정경적 텍스트에 대한 본문
Sedley, Wiater, and Walker describe philosophical schools debating canon- ical texts under the names of founding figures. Dionysius’ letter essays give ver- batim quotations of those authoritative classical authors (Isocrates), including historians (Thucydides). Further, they disagree about which classical authors are canonical, which were authoritative, Plato, Aristotle, Isocrates, and/or Thu- cydides? Many 21st century classicists assume that Thucydides is the Greek his- torian, a choice that the colonized Greek Dionysius opposed. Similarly, some Judeans assumed that the Mosaic Levitical laws were the center of Torah, and that a Levitical style of life would preserve their identity; Paul disagreed. However, Luke wrote attempting to reconcile Moses, Isaiah, Mary, Jesus, Peter and Paul, while living under Rome.
David L. Balch*
Luke-Acts: Political Biography/History under Rome. On Gender and Ethnicity, ZNW 2020; 111(1): 65–99, 78
세들리, 와이어터, 워커는 철학적 학파들이 설립자의 이름으로 쓰여진 정경적 텍스트를 놓고 논쟁했다고 설명한다. 디오니시우스의 서신 에세이들은 역사가들(투기디데스)를 포함해 그런 권위있는 고전적 저자들(이소크라테스)의 글자 그대로의 인용을 제공한다. 게다가 그들은 어떤 고전 저자들이 정경적인지에 대해 의견을 달리한다. 플라톤, 아리스토텔레스, 이소크라테스, 그리고/또는 투키디데스 중 누가 권위가 있는가? 많은 21세기 고전학자들은 투키디데스가 그리스의 역사가라고 추정하겠지만 식민화된 그리스인 디오니시우스게에는 반하는 선택이다. 비슷하게 어떤 유대인들은 모세오경의 레위기적 법률이 토라의 중심이며 레위기적 삶의 양식이 그들의 정체성을 보존해준다 여겼지만, 바울은 동의하지 않았다. 그러나 누가는 로마의 지배 하에 살면서 모세, 이사야, 마리아, 예수, 베드로, 바울의 조화를 시도하기 위해 썼다.
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